تأثیر محیطی چرم گاوی

در زمانی که مصرف کنندگان رویکردی آگاهانه برای خرید لباس دارند، درک تأثیرات محیطی لباس ما بیش از هر زمان دیگری مهم شده است. بسیاری از مردم از شنیدن این موضوع شوکه می شوند که چرم گاو بیش از هر ماده دیگری بر محیط زیست تأثیر می گذارد (1) و اغلب زندگی و مرگ گاو را به عنوان بخشی از تأثیر کلی در نظر نمی گیرند. هنگامی که به تأثیر هر ماده فکر می کنید، مهم است که کل فرآیند، از گهواره تا دروازه را در نظر بگیرید.

چرم

فروش چرم گاوی

چرم گاو و چرم طرح دار پوست ماری رایج ترین نوع پوست حیوانی  که استفاده می شود و کل این فرآیند مملو از اقدامات مضر برای محیط زیست است. گاوهای گوشتی به طور متوسط ​​18 ماه قبل از کشتار پرورش می یابند (طول عمر طبیعی آنها 15 تا 20 سال است) (2). در طول این مدت، حیوان به 87 لیتر آب در روز نیاز دارد (3)، بنابراین در طول عمر خود به 47589 لیتر آب نیاز دارد. بسیاری از مردم استدلال می کنند که چرم فقط یک محصول جانبی صنعت گوشت است، اما پوست گاو 10٪ از ارزش آن را تشکیل می دهد، بنابراین در واقع مکمل سود کلی گاو است (SOURCE4). مقدار زیادی چرم از حیواناتی که عمدتاً برای پوستشان کشته شده اند به دست می آید.

بیشتر چرم گاوی از کشورهای در حال توسعه مانند هند و بنگلادش یا چین تهیه می شود که به دلیل داشتن قوانین رفاهی حیوانات یا عدم رعایت آنها شناخته شده اند. بسیاری از مواقع حیوانات قبل از کشته شدن به مسافت های طولانی منتقل می شوند و بسیاری از آنها در سفر به دلیل سوء تغذیه، بیماری یا خستگی جان خود را از دست می دهند. سپس گاوها در مقابل هم کشته می شوند.

اسامی انواع چرم طبیعی [بهترین چرم طبیعی کدام است؟]

چرم خام گاوی

چرم گاو رایج ترین نوع پوست حیوانات است.

پس از کشته شدن حیوان، فرآیند تبدیل پوست به پوسته ملموس شامل خیساندن پوست برای تمیز کردن آنها، گوشت دادن، آهک کردن، کندن مو، چربی زدایی و ترشی است. همه این فرآیندها شامل نیروی کار انسانی، مصرف آب، مصرف انرژی، مواد شیمیایی و هدر رفتن می شود. سپس فرآیند دباغی آغاز می شود، که یک پوسته را به چرم گاوی تهران واقعی تبدیل می کند که می تواند فروخته شود.

انواع مختلفی از دباغی معمولا مورد استفاده قرار می گیرد، اما چرم دباغی شده با کروم در حال حاضر محبوب ترین شکل تولید چرم و خطرناک ترین آن است. کروم، زمانی که توسط انسان استنشاق می‌شود، می‌تواند مشکلات تنفسی متعددی ایجاد کند و زمانی که توسط پوست جذب شود، می‌تواند منجر به خشکی، ترک‌خوردگی و پوسته پوسته شدن پوست و همچنین زخم‌های فرسایشی شود که به نام «سوراخ‌های کروم» از بهبودی خودداری می‌کنند.

چرم گاو رایج ترین نوع پوست حیوانات است.

سپس ترکیب سمی نمک های کروم و مشروب برنزه کننده مورد استفاده در این فرآیند به منابع آب اطراف ریخته می شود و به طور موثر آب را مسموم می کند.

تأثیر محیطی دباغی چرم

این اتفاق در کارخانه های دباغی در سرتاسر جهان با شرایط کاری ناایمن، دستمزدهای ناعادلانه و اثرات مخرب و پایدار بر محیط زیست در حال وقوع است.

ممکن است شرکت هایی وجود داشته باشند که ادعا کنند فقط از دباغی سبزیجات یا روش های تولید سازگار با محیط زیست برای ساخت کیف پول چرم طرح دار از چرم استفاده می کنند، اما هسته اصلی این صنعت کشتار حیوانات و پوشیدن پوست آنها است، بنابراین باید از خود بپرسید؛ واقعا چرم تا چه حد می تواند اخلاقی باشد؟

اگر به ظاهر و احساس چرم برای مد علاقه دارید، خوشحال خواهید شد که بدانید جایگزین های زیادی وجود دارد. چرم های گیاهی ساخته شده از آناناس، پرتقال، سیب، قارچ، لاستیک های بازیافتی، چوب پنبه، هانا (گیاه آگاو)، برگ و حتی قهوه وجود دارد!

چرم مصنوعی

برند آلمانی کفش‌های کتانی رده بالا nat-2، کفش‌های ورزشی لوکس وگان ساخته شده از قهوه واقعی را ارائه می‌کند.
چرم‌های مصنوعی را می‌توان با پلی‌اورتان نیز ساخت که اثرات منفی بر محیط‌زیست می‌گذارد، اما به رفاه حیوانات یا مسائل شیمیایی مانند چرم گاوی مربوط نمی‌شود – به علاوه بسیار همه‌کاره و بادوام است.

چرم طبیعی چگونه ساخته می شود؟ [ طرز تهیه چرم از پوست حیوانات ]

نوآوری در صنعت نساجی بدون حیوانات در حال گسترش است و جایگزین های جدیدی در حال توسعه است. اگر یک ماده چرم گیاهی را بتوان بدون استفاده از روغن‌های خام، پلاستیک یا مواد شیمیایی مضر تولید کرد و در دسترس باشد (مقیاس‌پذیری، هزینه، و غیره)، پس دلیلی نمی‌بینم که نتواند با هم جایگزین چرم حیوانات شود.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.