تفاوت بین چرم گاوی و پوست

چرم گاو و پوست حیوانات از زمان های بسیار قدیم همواره یکی از مواد مورد استفاده بشر بوده است، اما چرا امروزه از سه اصطلاح مختلف برای نشان دادن یک ماده استفاده می کنیم؟ تفاوت بین چرم گاوی، پوست یا چرم ساده چیست؟

برای شناسایی تفاوت ها باید چندین جنبه را در نظر گرفت:

روش برنزه کردن
قسمت چرمی (برش)
به پایان رساندن
استفاده مورد نظر از چرم
وضعیت پردازش چرم در حال انجام است

اسامی انواع چرم طبیعی [بهترین چرم طبیعی کدام است؟]توزیع عمده چرم

چرم چرم گاوی چیست؟
در تجارت دباغی، برای چرم گاوی تهران، چرم با منشأ گاوی (کلمه “گاو” به اضافه “پوست”)، دباغی نشده (یعنی حفظ کل شکل اصلی خود) معمولاً با فرآیند دباغی کرومی، مناسب برای اثاثه یا لوازم داخلی در نظر گرفته می شود. ، مبلمان و فضای داخلی اتومبیل بلکه کالاهای چرمی. چرم گاوی رایج ترین نوع چرمی است که می توانید در بازار پیدا کنید و معمولاً یکی از ارزان ترین آنهاست زیرا تولید آن بسیار ساده و ارزان است.

سپس با توجه به کیفیت مواد اولیه مصرفی، روش های دباغی و تکمیل می توان انواع گران قیمت را نیز یافت. هنگامی که در مورد پوست کامل صحبت می شود، نه منشأ گاوی، از اصطلاح عمومی “پوست” به جای “چرم گاو” برای نشان دادن پوست هر حیوانی به شکل کامل استفاده می شود. هنگامی که پوست گاوی با مو برنزه می شود، می توان آن را “قالیچه پوست گاو” نامید (مانند تصویر زیر).

 

ویژگی های چرم گاوی

ویژگی های اصلی چرم گاوی و چرم بزی طرحدار به طور معمول عبارتند از:

استحکام نرم
برنزه کردن کروم
اندازه از 40 تا 60 فوت مربع
ضخامت در محدوده 1-2 میلی متر (3-5 اونس.)
پرداخت سطحی که می تواند آنیلین، نیمه آنیلین، رنگدانه یا چاپی باشد
قابل استفاده برای اثاثه یا لوازم داخلی، مبلمان و کالاهای چرمی
چرم گاو

آیا چرم گاوی چرم واقعی است؟
بله، چرم گاوی، درست مانند سایر اصطلاحاتی که می توان برای شناسایی چرم استفاده کرد، البته چرم “واقعی” یا “اصیل” است زیرا این اصطلاح صرفاً به ماده ای اشاره دارد که از پردازش و دباغی پوست خام گاو به دست می آید.

آیا چرم گاوی گران است؟

چرم چرم گاوی و چرم طرح دار جدید به طور کلی یکی از ارزان ترین نوع چرم است، حتی اگر چندین پوشش و درجه کیفی وجود داشته باشد که می تواند بر قیمت نهایی تأثیر زیادی بگذارد. عامل دیگری که بر قیمت تأثیر می گذارد این واقعیت است که پوست گاو یکی از رایج ترین پوست های موجود در بازار است، زیرا گاو به طور گسترده توسط صنایع غذایی استفاده می شود و پوست آن یک ماده زائد است که قیمت نسبتاً پایینی دارد.

برعکس، پوست گوساله، گوساله، گاو نر هم به دلیل دارا بودن ویژگی های کیفی برتر از نظر گل و عیب و هم به دلیل اینکه کمتر در بازار موجود است ارزش بیشتری دارند. به طور کلی قیمت یک چرم گاوی می تواند از 15 یورو یا 15 دلار متر مربع (1.5 یورو یا 1.5 دلار در هر فوت مربع) تا 40 یورو یا 40 دلار متر مربع (4 یورو یا 4 دلار در هر فوت مربع) برای بیشتر باشد.

√ معرفی کامل انواع چرم موجود در بازار و تفاوت آنها | نوین چرم

فروش چرم گاوی

چرم گاوی چه نوع چرمی است؟
همانطور که قبلاً توضیح داده شد، ما از اصطلاحات پوست گاو به معنای پوستی با منشأ گاو (معمولاً گاو) به جای مانده به شکل کامل آن استفاده می کنیم که می توان آن را به روش های بی نهایت دباغی کرد و کار کرد، به طور کلی با توجه به نیاز بازار و روند مد.

آیا چرم گاوی و چرم شترمرغ ماندگاری زیادی دارد؟
مانند سایر چرم های اصل، چرم گاوی دوام زیادی دارد، حتی اگر مقدار زیادی به روش دباغی و پرداخت سطح بستگی داشته باشد. یک پوست چرم برنزه گیاهی در مقایسه با چرم برنزه شده با کروم دوام بیشتری دارد، از طرف دیگر یک لایه تکمیلی پوشانده تر، مانند رنگدانه یا چاپ شده، اگرچه برای چشم و لمس مصنوعی تر است، اما در مقایسه با پوسته پوسته، ظرافت کمتری دارد. پایان آنیلین

اصطلاح “چرم” به چه معناست؟

بسیاری از مردم به اشتباه فکر می کنند که “چرم گاوی” تنها اصطلاحی است که برای نشان دادن “چرم” به طور کلی استفاده می شود، در واقع، اگر می خواهید به طور خاص تر صحبت کنید، افراد در صنعت از کلمه عمومی تر “چرم” همراه با یک اصطلاح خاص دیگر استفاده می کنند. دقیقاً نوع چرم، حیوان، دباغی (دباغی گیاهی یا کرومی)، تکمیل، وضعیت یا وضعیت را مشخص کنید. علاوه بر این، کلمه “مواد چرمی” اغلب استفاده می شود و نشان دهنده ماده اولیه عمومی برای ساخت یک شی است. به همین دلیل کلمه “چرم” همیشه با اصطلاح دیگری مانند: چرم گوساله، چرم بز، چرم کروم، چرم پوسته، چرم گیاهی، چرم آستر و انواع چرم رنگی همراه است.

آخرین خبر | بهترین ترفند برای تشخیص چرم طبیعی از مصنوعی

پوست چیست؟
به تمام موادی که در ساخت کالاهای چرمی استفاده می شود، «پوست» گفته می شود. این اصطلاح عموماً به هر نوع چرم طرح دار پوست ماری دباغی شده، از پیش دباغی شده (تر-آبی، مرطوب-سفید، پوسته) یا پوست خام با منشاء حیوانی (گاو، گوسفند، بز، خوک، اسب و غیره) اشاره می کند که باید ارائه شود یا در آن یافت شود. یک مرحله میانی یا در مرحله نهایی فرآیندهای فرآوری که تحت عنوان “دباغی” انجام می شود اما شامل یک سری فرآیندهای متعدد مانند:

کارهای “ریویرا”، عملیات شیمیایی و مکانیکی اولیه؛
فرآیند برنزه کردن، برای دادن خصوصیات فیزیکی پایدار به درم؛
دباغی مجدد، رنگرزی و احتمالاً چربی رنگ بندی با توجه به استفاده مورد نظر از چرم و با توجه به نیازهای بازار؛

کارهای تکمیلی، لمس هایی که بسته به محصولی که به دست می آید به پوست های نیمه کاره داده می شود.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.