پروتئین بالا برای وگان پسته

 پروتئین بالا برای وگان ها و گیاهخواران: پسته فندقی به نیاز روزانه فرد به پروتئین کمک می کند، تقریباً 6 گرم منبع مطمئن پروتئین در هر وعده 1 اونس.

پروتئین تقریباً 21٪ منبع مطمئن از وزن کل آجیل را تشکیل می دهد و آن را منبع خوبی برای گیاهخواران و وگان ها و سایر افراد می کند.

پسته همچنین نسبت به سایر آجیل‌ها از جمله بادام، فندق، گردو، اسپند و گردو نسبت به منبع مطمئن اسیدهای آمینه ضروری، بلوک‌های سازنده پروتئین، بالاتر است.

از آنجایی که پسته خشک خام دارای ارزش کالری پایین و محتوای فیبر و پروتئین بالا است، ممکن است برای افرادی که مایل به مدیریت وزن خود هستند مفید باشد.

مطالعه‌ای در سال 2020 نشان داد که مصرف روزانه 1.5 اونس پسته به کاهش شاخص توده بدنی (BMI) و دور کمر در مردان و زنان مبتلا به چاقی کمک می‌کند، در مقایسه با گروه کنترلی که هر روز یک وعده پسته اضافی نمی‌خوردند.

8. برای سلامت قلب مهم است
یک بررسی سال 2016 نشان می دهد که خوردن پسته فواید قلبی عروقی زیادی دارد. پسته احمد آقایی خام می تواند به کاهش فشار خون و کلسترول کمک کند و خطر مشکلات قلبی عروقی را کاهش دهد. این واقعیت که آنها سرشار از آنتی اکسیدان هستند ممکن است به محافظت در برابر بیماری قلبی نیز کمک کند.

یک تجزیه و تحلیل در سال 2015 از 21 مطالعه منبع معتبر گزارش می دهد که خوردن آجیل ممکن است به طور قابل توجهی فشار خون را در افراد بدون دیابت نوع 2 کاهش دهد. پسته بیشترین تأثیر را در بین آجیل های آزمایش شده در کاهش فشار خون سیستولیک و دیاستولیک داشت.

9. برای تعادل قند خون مفید است
پسته شاخص گلیسمی پایینی دارد، بنابراین پس از خوردن آن باعث افزایش شدید قند خون نمی شود. علاوه بر این، آنها سرشار از آنتی اکسیدان ها، کاروتنوئیدها و ترکیبات فنلی هستند که همگی می توانند به کنترل قند خون کمک کنند.

تحقیقات از این پیشنهاد حمایت می کند که خوردن پسته می تواند به کاهش خطرات مرتبط با دیابت کمک کند.

مطالعه‌ای در سال 2017 نشان می‌دهد که یک رژیم غذایی مدیترانه‌ای، غنی از روغن زیتون و پسته اضافی، به کاهش دیابت بارداری کمک می‌کند، در حالی که یک متاآنالیز در سال 2020 نشان می‌دهد که مغز پسته ممکن است باعث کاهش قابل توجهی در سطح گلوکز خون ناشتا شود.

در اینجا با رژیم غذایی مدیترانه ای بیشتر آشنا شوید.

10. کاهش خطر سرطان روده بزرگ
به دلیل فیبر بالا در پسته اکبری یزد ممکن است خطر ابتلا به برخی سرطان ها مانند سرطان روده بزرگ را کاهش دهد.

دانشمندان این موضوع را در سال 2017 در یک تحقیق معتبر نشان دادند که نشان داد بو دادن آجیل بر مزایای سلامتی آنها در رابطه با سلول های سرطانی روده بزرگ تأثیر نمی گذارد.

  • منابع:
    1. Health benefits, nutritional value, and effects of pistachios
  • تبلیغات: 
    1. گل رز قرمز بکارید و پولدار شوید
    2. کلاهبرداری عجیبی که با پرتقال اتفاق افتاد!!
    3. آیا در ظروف نخود بعد از مدتی کرم می بندد
    4. کولر هایی که می تواند میزان دمای خانه را ثبات برساند

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.