چرم گوساله در مقابل چرم گاوی

بهترین کفش برای چکمه های شما چیست؟
چرم گوساله که مخصوصاً در میان دباغ‌کننده‌های سطح بالا مانند CF Stead و کفاش‌هایی مانند Crocket و Jones محبوبیت دارد، یکی از پایه‌های اصلی کفش‌های مجلسی است.

آنچه در این مقاله می‌خوانید:

اما چیزی که بسیاری از مردم نمی‌دانند این است که علیرغم شهرت درجه یک آن، می‌توان آن را دباغی کرد تا یک چرم ناهموار و در فضای باز نیز تولید شود، مانند آنچه در بوت Rhodes Dean می‌بینید. با شهرت آن به عنوان محصول جانبی صنعت گوشت گوساله، تصمیم گیری در مورد خرید اولین جفت چکمه چرمی گوساله یا چسبیدن به چرم معمولی می تواند ترسناک باشد. برای کمک به شما، ما با مایکل باتسون از شرکت چرم نورث استار تماس گرفتیم، که بسیاری از اطلاعات را برای مقایسه بین چرم گوساله و چرم معمولی ارائه کرد.

توجه داشته باشید که “چرم معمولی” یا “چرم گاوی” را به عنوان چرمی که از گاوهای مسن تر بدون توجه به جنسیت آنها می آید، تعریف می کنیم. چرم معمولی شامل گاو، گاو نر و گاو است. (یک گاو نر یک گاو اخته است، FYI.)

Cowhide Leather, Tool Sewing Craft, Leather, Square, 1.8-2.0 mm Thick, Cowhide, Hobby Horse, Handicraft, Leather Accessories, Leather Pieces : Amazon.co.uk: Home & Kitchen

چرم خام گاوی

باتسون می‌گوید: «من نمی‌گویم گوساله در مقابل «گوساله»، فقط به این دلیل که تقریباً هیچ‌وقت «گوساله یا گاو» را به عنوان دسته‌بندی جداگانه‌ای از چرم معرفی نمی‌کنم. «فکر می‌کنم بیشتر چرم‌ها از فرمان هستند، اما فقط یک یا دو مورد را شنیده‌ام که در سطح دباغی مشخص می‌کنند. تنها چیزی که به ذهن متبادر می شود چرم Esquire Red Wing است که در چاکاس کاورلی استفاده می شود که از تلیسه های 3 ساله می آید. این گاوی است که گوساله ای به دنیا نیاورده است.»

سن یک حیوان تأثیرات چشمگیری بر ماهیت چرم دارد. در حالی که آنها از یک حیوان می آیند، چرم بزی طرحدار و گوساله و چرم معمولی تفاوت زیادی دارند.

دباغی چرم گوساله

دباغی ها چرم گوساله را از گاوهای اهلی که کمتر از یک سال سن دارند تهیه می کنند. (در آن زمان، همانطور که در RM Williams Chelsea خواهید دید، به آن چرم «سالانه» می گویند.) در اروپا، گوساله به عنوان حیوان گاوی کمتر از 6 ماه تعریف می شود.

چرم

فروش چرم گاوی

در هر صورت، مانند بیشتر چرم ها، این محصول فرعی فرآوری غذا است: حیوان را برای گوشتش می کشند، سپس از پوستش استفاده می کنند. (برای برخی از مردم، این یک توجیه سرنوشت‌ساز برای خرید چکمه‌های پوست گوساله است: «این حیوان قبلاً به خاطر گوشت گوساله‌اش کشته شده است، اینطور نیست که برای کفش ذبح شده باشد، این فقط استفاده حداکثری از بدنش است. بدتر از این است. انواع چرم گوساله عبارتند از: پوست گوساله (که توضیح دادیم)، slink، slunk، و چرم جعبه گوساله.

پوست گوساله و چرم گوساله اصطلاحات کلی برای چرم گاوی تهران جوان هستند.

چرم پوست مرغ

این چرم که به نام پوست مرغ یا مورت نیز شناخته می شود، از چرم حیوانات متولد نشده است و اغلب برای کفش استفاده نمی شود زیرا بسیار نازک است. Valerie Cummings در کتاب Gloves خود می نویسد که در اواخر قرن 18، Slink در دستکش های Limerick ایرلندی استفاده می شد.

چرم پوست مرغ

به قدری ظریف و انعطاف پذیر که اغلب به عنوان یک محصول جدید فروخته می شدند و در پوسته گردو قرار می گرفتند، نمونه هایی از این موارد در مجموعه های مختلف خصوصی و عمومی وجود دارد.

امروزه بیشتر ژاکت‌ها، جلیقه‌ها و دستکش‌ها را برای فروش در مدهای گران‌قیمت پیدا می‌کنید. تنها چند تامین کننده وجود دارد، زیرا این یک چرم بسیار غیر معمول است.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.