فروش لوبیا چیتی زودرس مردم روستایی در گیلان را میلیاردر کرد

لوبیاهای خوراکی خشک مانند لوبیا چیتی زودرس جزء خانواده حبوبات هستند. یک گیاه حبوبات در یک غلاف دانه تولید می کند. لوبیا خشک دانه های بالغ این غلاف ها هستند.

سایر اعضای خانواده حبوبات عبارتند از عدس، نخود، نخود، بادام زمینی و سویا. همانطور که در جداول 1 و 2 نشان داده شده است، لوبیاهای خوراکی خشک غذاهای غنی از مواد مغذی هستند.

آنها حاوی انواع ویتامین ها، مواد معدنی و سایر مواد مغذی هستند و در عین حال مقدار متوسطی کالری را فراهم می کنند. لوبیا حاوی پروتئین، فیبر، فولات، آهن، پتاسیم و منیزیم است در حالی که حاوی مقدار کمی چربی کل، چربی ترانس، سدیم و کلسترول است.

به دلیل غلظت بالای مواد مغذی تقویت‌کننده سلامت، مصرف بیشتر لوبیا در رژیم غذایی آمریکایی می‌تواند سلامت کلی را بهبود بخشد و همچنین خطر ابتلا به برخی بیماری‌ها از جمله بیماری قلبی، چاقی و بسیاری از انواع سرطان‌ها را کاهش دهد.

لوبیا چیتی زودرس

دستورالعمل‌های رژیم غذایی در سال 2010 برای آمریکایی‌ها مصرف 1.5 فنجان لوبیا در هفته را توصیه می‌کند تا از این فواید سلامتی بالقوه استفاده کنید. متخصصان تغذیه توصیه می کنند که بزرگسالان 25 تا 38 گرم (گرم) فیبر در روز (14 گرم در هر 1000 کالری) مصرف کنند.

با این حال، اکثر آمریکایی ها به طور مداوم به این توصیه نمی رسند. مصرف فیبر غذایی به احساس سیری یا سیری کمک می کند و به حفظ عملکرد سیستم گوارشی کمک می کند.

مصرف فیبر همچنین با کاهش کلسترول کل و کم چگالی لیپوپروتئین (LDL) و همچنین کاهش خطر ابتلا به بیماری عروق کرونر قلب، سندرم متابولیک، سکته، فشار خون بالا، دیابت، چاقی و برخی بیماری‌های گوارشی مرتبط است.

فولات ویتامین B به طور برجسته در لوبیا یافت می شود. فولات یا همتای مصنوعی آن، اسید فولیک، برای تولید گلبول‌های قرمز خون در بدن انسان و رشد سیستم عصبی جنین در مراحل اولیه بارداری ضروری است.

نشان داده شده است که مصرف کافی اسید فولیک خطر نقص لوله عصبی را به طور قابل توجهی در نوزادان کاهش می دهد. لوبیا منبع غنی فیبر محلول و نامحلول است. به طور متوسط، لوبیا 7 گرم یا بیشتر از کل فیبر رژیمی را در هر وعده ½ فنجان فراهم می کند.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.